Historyjki użytkownika (User Stories) nie polegają na zastosowaniu składni „Jako… chciałbym… aby…”.
Historyjki użytkownika to pewien sposób komunikacji między klientem a dostawcą systemu IT. Warsztat „Sztuka opowiadania” ma na celu poznanie i przećwiczenie komunikacji przy użyciu tej techniki.
Dla kogo?
Warsztat przeznaczony jest dla zespołów deweloperskich, który chce wprowadzić lub udoskonalić stosowanie techniki „User Stories” w swojej pracy.
Dlaczego warto?
Jedną z najczęstszych przyczyn problemów w tworzeniu systemów IT jest brak dobrego zrozumienia pomiędzy klientem a dostawcą systemu. User Stories są jednym z popularniejszych sposobów poradzenia sobie z tymi problemami w komunikacji. Ale żeby skutecznie zastosować tę technikę, należy wcześniej dobrze poznać jej działanie.
Czas trwania warsztatu
6 godzin
Program warsztatu
- Dlaczego mamy tak wiele problemów przy opisywaniu wymagań dla systemów IT?
- Czym są User Stories?
- Sposoby porządkowania historyjek
- Podział historyjek na mniejsze
- Sposoby wspólnej pracy nad historyjkami
- Najczęstsze problemy przy stosowaniu historyjek
- W ramach warsztatu zespół opracowuje mapę historyjek użytkownika dla rzeczywistego problemu.
Miejsce szkolenia
Szkolenie może odbywać się w siedzibie klienta lub w wynajętej sali szkoleniowej.